NISKA- JA HARTIASEUTU JUMISSA? – NÄIN VOIT HELPOTTAA KIPUJA!

personal trainer tampere
Niska- ja hartia-alueen kipuja on hyvä ennaltaehkäistä, mutta niitä voi yrittää myös lieventää. Niska- ja hartia-alueen jännitys voi johtaa myös kivuliaaseen jännityspäänsärkyyn, joten ennen kipujen tulemista kannattaa muistaa muutama seikka.
Esimerkiksi älypuhelimen katsomista alas päin kannattaa välttää, kuten myös pitkäaikaista niskan eteen tai taakse taipunutta tai kiertynyttä asentoa, työskentelyä kädet koholla, käsiin kohdistuvaa värinää, istumista ja vartalon kiertynyttä asentoa. Seisomapöytä ja näyttöpääte kasvojen edessä voivat ehkäistä niskajumeja. Lihaskuntoharjoittelun avulla saavutettu lihastasapaino kehossa ehkäisee niska- ja hartiakipuja, ja liikkuvuusharjoittelulla on myös merkitystä asiaan.

Kivuliaan niskan hoidossa voi auttaa kevyt liikunta ja niskan alueen venyttely. Esimerkiksi sauvakävelystä voi olla apua, koska siinä liikkuvat laajalti hartioiden ja niskan lihasryhmät, ja verenkiertoa saadaan vilkastettua kohdealueella. Hieronta, kylmähoito ja foam rollaus voivat myös auttaa. Seuraavana tulee kolme helppoa liikettä, jotka voivat helpottaa kivuliasta niska- ja hartia-aluetta! 


Lue myös, mitkä ovat liikkuvuusharjoittelun hyödyt! Huono liikkuvuus voi jopa estää tulosten saavuttamisen.

Täällä kirjoittelee auktorisoitu personal trainer, hyvinvointivalmentaja ja ravintoasiantuntija Sonja Sivonen. Teen laadukasta ja pitkäaikaisia tuloksia tuottavaa personal trainer -valmennusta Tampereella ja etävalmennan myös.
Ole yhteyksissä, kun haluat joko kehon tai mielen (tai molemmat) kuntoon!
sivonensonja@gmail.com tai 044 254 1556

Kannattaa seurata Instagram-, YouTube- ja Facebook-sivujani, niin hyödylliset vinkit eivät mene ohi.


Rentoa ja kivutonta päivää sulle!😊